Z roku na rok Mieszkańcy polski spędzają zdecydowanie coraz więcej czasu w sieci, co przekłada się również na edycję ich modelu dokonywania zakupów. Wybieramy sklepy online nie tylko dlatego, że są tańsze, niemniej jednak również z racji na wygodę a także prostotę korzystania z ich oferty. Duży wzrost konkurencji doprowadził jednak do konieczności podejmowania coraz agresywniejszych działań z zakresu SEO, czyli działań mających na celu pozycjonowanie stron, czyli poprawienie jej miejsca w wyszukiwarkach Google, Msn a także Bing.
Jak zaplanować skuteczną kampanię SEO i nie przepłacić? Jakie działania wiążą się z promowaniem strony w sieci?
Pozycjonowaniem stron zajmują się profesjonalne firmy zwane często agencjami SEO. Wbrew pozorom skuteczne wypromowanie witryny nie powinno się do najłatwiejszych zadań – efektywne poprawienie widoczności strony w Google wymaga nie tylko i wyłącznie ogromnej wiedzy specjalistycznej, ale też ogromnych nakładów majątkowych i czasowych. Najpopularniejszym sposobem na rozpowszechnianie strony w sieci jest jej audyt pod kątem SEO, czyli upewnienie się, że jest ona zaprojektowana zgodnie z najnowszymi standardami panującymi w Unii Europejskiej. Po dopracowaniu technicznych aspektów funkcjonowania strony należy rozpocząć intensywną kampanię pozyskiwania linków prowadzących do witryny. To właśnie hiperłącza stanowią dla wyszukiwarek sposób na określenie wartości danej strony – duża liczba prowadzących do niej linków świadczy w teorii o popularności witryny pośród użytkowników internetu, co zdaniem Google pokazuje, że w serwisie zamieszczono treści przydatne dla użytkowników internetu.
Oczywiście algorytmy zajmujące się obliczaniem wartości danej strony są niewyobrażalnie skomplikowane oraz zmienne w czasie, przez co efektywne linkowanie strony wymaga sporej specjalistycznej wiedzy z zakresu funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Co więcej jeden link nie musi być warty tyle samo, co inny – przykładowo odnośnik z Wikipedii jest o wiele więcej warty od hiperłącza prowadzącego ze strony wykorzystywanej przez spamerów. Dlatego przed pozyskaniem linku z dokładnie określonej strony powinno się sprawdzić jej status oraz upewnić się, że pozyskiwany odnośnik de fakto przedstawia jakąś wartość. Rzecz jasna agencje SEO zajmujące się pozycjonowaniem stron mają nie tylko odpowiednią wiedzę, niemniej jednak też kontakty a także własne, wartościowe zaplecze umożliwiające szybkie i sprawne uzyskanie linkowania najwyższej jakości. Dlatego właśnie promowanie strony w internecie musisz pozostawić fachowcom!
Polecamy: pozycjonowanie wycena.