Każda firma istniejąca na rynku musi mieć elementy graficzne, które pozwalają klientom ją identyfikować. Taki system znaków graficznych, które stanowią symbole danego przedsiębiorstwa, stanowi identyfikację wizualną firmy. To, jak firma jest postrzegana przez klientów, zależy w ogromnej mierze od jakości elementów graficznych a także stopnia ich rozpowszechnienia.

Tożsamo sytuacja wygląda w przypadku marki. Kwestie wizerunkowe są ściśle związane z pozycją firmy na rynku.
Jak kształtować wizerunek firmy i marki?
Przede wszystkim musimy sobie zdawać sprawę, że wizerunek marki, który bardzo dobrze kontroluje się w postaci tradycyjnej, czyli na przykład katalogowej, nie za każdym razem musi cieszyć się równie dobrym odbiorem w wersji elektronicznej. Internet rządzi się własnymi prawami i wbrew pozorom jest bardzo wymagający. Wielokrotnie wizerunek firmy albo marki musi być zaprojektowany na nowo na potrzeby witryny internetowej. W takich przypadkach bardzo przydatna jest księga znaku, która ułatwia pracę nad przystosowaniem symboli graficznych do potrzeb wykorzystania w internecie.
Często wykorzystywanym narzędziem, które pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jest tworzenie stron dedykowanych konkretnemu produktowi. Są tak zwane witryny produktowe. Takie działania nie wymagają dużych nakładów finansowych, a są skuteczne w budowaniu wizerunku a także jego utrwalaniu. Powinno się sobie zdawać sprawę, że wersje papierowe materiałów reklamowych trafiają do docelowych grup klientów. W internecie taka kontrola jest ograniczona. A przy tym właściwie każdy użytkownik globalnej sieci internet może w intuicyjny i szybki sposób sprawdzić konkurencję. Strona internetowa, jest zatem ważnym elementem dokonywania wyboru przez potencjalnych klientów. Wszystkie jej elementy powinny być wnikliwie przemyślane i dopracowane. Każda niedbałość będzie świadczyła o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Elementy wizerunkowe firmy są także wykorzystywane w kampaniach reklamowych. W kampaniach internetowych używa się np tak zwane reklamowe banery. Powszechnie stosowany jest też mailing, czyli przesyłanie klientowi docelowemu materiałów reklamowych a także utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Świetny wizerunek w sieci przekłada się na większą rozpoznawalność firmy oraz marki.
Źródło: wizerunek firmy.