To, ile kosztuje projektowanie sklepów uzależniony jest od kilku czynników. W sporej mierze cena wynika z tego, jaka jest powierzchnia lokalu, który powinno się urządzić i zaadaptować na sklep. W pewnych przypadkach duży, niemniej jednak ustawny lokal łatwiej zaprojektować, niż mały lokal, w którym niełatwo będzie wszystko zmieścić bez kombinowania.

Potem cena uzależniona jest od tego, jaki sklep należy zaprojektować. Na przykład projekt sklepu mięsnego będzie tańszy niż projekt cukierni, w którym trzeba uwzględnić też to, że kupujący będą chcieli coś zjeść na miejscu. Trzeba zatem zorganizować powierzchnię na stoliki i krzesła. Do tego także trzeba zaprojektować toaletę dla gości. Czas oczekiwania na projekt ustalany jest indywidualnie dla każdego klienta. Jeżeli już biuro projektowe ma na prawdę dużo zleceń, trzeba będzie poczekać dłużej. Jeśli projektantowi trzeba dostarczyć więcej informacji, przykładowo. na temat tego, jaki remont można przeprowadzić w wynajmowanym lokalu, też czas oczekiwania może się wydłużyć. W praktyce samo wymyślenie i rozrysowanie projektu wraz z obliczeniami może zająć około 2-3 tygodni. Należy w dodatku pamiętać, że często projektant poza tym, że zajmuje się tworzeniem projektów sklepów, doradzoraz w zakresie już gotowych aranżacji. Może chociażby partycypować w zmianach, które ktoś woli po kilku latach wprowadzić. Projektant może je konsultować albo pomagać wymyślić koncepcję sklepu na nowo. Indywidualne projekty są dość drogie, jeżeli już ktoś wybierze gotowy projekt i należało będzie tylko go zaadaptować do konkretnego lokalu, na pewno usługa będzie tańsza. Projekty wnętrz sklepów mogą zawierać wyłącznie informację o tym, jak rozmieścić poszczególne półki. Ale kompleksowa usługa zawiera także dobieranie kolorystyczny, na przykład. dopasowanie koloru blatów do podłóg lub wystrój okien i rozmieszczenie dekoracji. To wszystko sprawi, że sklep lub lokal będzie przyciągać klientów. Klienci oznaczają zyski, niemniej jednak najpierw należy zainwestować – w projekt, w wykonanie projektu i wyposażenie sklepu w towar, który kupią następnie klienci.

Zobacz więcej: projekt sklepu mięsnego.