Wizerunek firmy kreuje wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak aby wspólnie tworzyły spójną całość.
Bardzo istotne cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność oraz unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na bazie którego firma jest identyfikowana, jest kluczowy w budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej zlecić agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i wycenić ich jakość. Dobrą cechą tego rozwiązania jest w głównej mierze kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy w razie potrzeby wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Powinno się pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszego biznesu. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której funkcjonuje dana firma. Równocześnie musi być unikatowe, tak ażeby nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia oraz dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszego biznesu, jest jednocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma działa a także wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt skomplikowany. Niewskazane jest także, aby w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele barw. Największe światowe marki mają proste dwu albo trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na łatwych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym znacznie trudniej wykonać projekt logo, który będzie wszystkie te warunki realizował, a zatem będzie łatwy, unikatowy a także charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Źródło: tworzenie logo.