Telecentrum, nazywane zupełnie inaczej call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują serki połączeń dziennie. Ich celem jest sprzedaż produktów i usług, które oferuje jakaś firma. Telemarketing, bo tak profesjonalnie nazywa się sprzedawanie przez telefon jest jedną z popularniejszych form sprzedaży.
Wiele dużych firm ma swoje działy sprzedażowe, w tym działy sprzedaży telefonicznej. Zdarza się, że pracownicy pozyskują klientów przez telefon i umawiają ich ze sprzedawcą, który indywidualnie przyjedzie do nich podpisać umowę albo sprzedać jakiś produkt. Osoby, które zajmują się sprzedażą telefoniczną to telemarketerzy. Ten zawód uważany jest za jeden z bardziej wyczerpujących i angażujących. Na prawdę często w call center pracownicy zmieniają się. Ci, którzy nie są na prawdę skuteczni odchodzą bardzo szybko. Nie widzą efektówe własnejej pracy i sama podstawa jest dla nich zbyt niskim zarobkiem. Ci najlepsi pracują kilka lat, niemniej jednak potem również decydują się opuścić firmę. Najczęściej są zmęczeni trybem pracy i potrzebują robić coś innego. Praca w call center nie należy do prostych, ale jest świetnym zajęciem początkowo dla osoby, która dopiero wchodzi na rynek zawodowy i nie ma specjalnie sprecyzowanych intencji co do swojej kariery. W call center można nauczyć się dyscypliny i organizacji pracy. Poznaje się systemy komputerowe do obsługi klientów, czyli popularne crm. Można podszkolić się z kompetencji komunikacyjnych i odbyć wiele pobudzających ciekawość szkoleń sprzedażowych. Niektóre z nich są dość drogie i realnie przydatne w przyszłości. Aby sprzedać towar albo usługę przez telefon należy umieć przykuć uwagę rozmówcy. Podczas dystrybucji osobistej klientowi nie najłatwiej jest odmówić, można utrzymywać z nim kontakt fizyczny, wzrokowy. O ile telemarketer dzwoni do klienta, osoby niezainteresowane mogą po prostu się rozłączyć albo w ogóle nie odebrać połączenia, jeżeli będą widzieć, że to nieznany numer. Praca w call center może być wyczerpująca, ale przynosi także sporo satysfakcji tym, którzy odnoszą sukcesy. Świetny pracownik telemarketingu potrafi rozmawiać i przy okazji sporo sprzedaje.
Źródło informacji: telemarketing warszawa.