Aktywność marketingowa w sieci wymaga od nas zachowania odpowiedniej dozy czujności. Prowadzenie reklamy w sposób nieodpowiedzialny naraża nas nie tylko i wyłącznie na kontrowersję, ale też utratę odpowiedniego wizerunku w oczach ewentualnych klientów. Decydując się na metodę reklamy witryny internetowej jaką jest pozycjonowanie stron powinniśmy pamiętać o wielu zmiennych wpływających na finalny efekt oraz reputację we własnejej branży.
Jak przeprowadzić research, by mieć pewność, że opracowujemy wszystko prawidłowo?Kiedy zaczynamy rozważać promocję za pośrednictwem wyszukiwarki Google dobrym pomysłem będzie sięgnięcie po poradę specjalisty. Wielu z nich prowadzi blogi internetowe, na których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Usługi takich osób są z reguły wyższej jakości, ale przez to bywają znacznie droższe od tych mniej popularnych. Warto jednakże pamiętać o ich serwisach jako rzetelnych i sprawdzonych źródłach wiedzy. Możemy obsługiwać je w ramach posiłkowania się przy samodzielnym pozycjonowaniu czy przy weryfikowaniu aktywnościpodjętych przez kogoś.Na czym polegałby research przy wybieraniu specjalisty SEO? Po pierwsze sprawdźmy ceny. O ile te są podejrzanie niskie, a witryna internetowa wykonawcy nie przypomina tej zgodnej z obecnymi trendami to najpewniej powinniśmy pominąć taką osobę i przejść dalej. Wysokie ceny są częstym trikiem stosowanym przez średniej wielkości agencje, które liczą na swoisty brak orientacji swoich klientów. Trzeba posiadać na uwadze koszty powiązane z poszczególnymi działaniami i o ile nie mamy pewności to najlepiej wypytać o nie osobiście. Cena podstawowej optymalizacji z reguły waha się w granicach 500 – 5000 pln (górna stawka dla dużych stron www).Pamiętajmy, że nie każdą stronę pozycjonuje się w ten sam sposób. Cel pozycjonowania może być skrajnie różny. Na przykład lokalnie działający butik raczej nie będzie potrzebował solidnego PR-u, ażeby znaleźć się pod lokalnymi frazami. Tutaj często wystarczy obecność na mapach, w usłudze Google Moja Firma i na stronach z informacjami turystycznymi. Innym przypadkiem są internetowe sklepy, gdzie często niezbędna jest współpraca z innymi firmami prowadzącymi działalność o zbliżonym charakterze dla pozyskania linków. Gdy prowadzimy bloga online najrozsądniejszym pomysłem jest skupienie się na wartościowych treściach, które usatysfakcjonują naszych użytkowników i spotkają się z pozytywnym feedbackiem. Zobacz więcej: sklep SEO.